با لوبیا چشم بلبلی سبز عضلات کتف پیرزن 80 ساله جوان شدند

لوبیا چشم بلبلی سبزحبوباتی است که به عنوان منبع پروتئین گیاهی با کیفیت بالا در بسیاری از نقاط جهان مصرف می شود.

محتوای پروتئین و کربوهیدرات بالا با محتوای چربی نسبتا کم و الگوی اسید آمینه مکمل با غلات غلات، لوبیا چشم بلبلی را به یک ماده غذایی مهم در رژیم غذایی انسان تبدیل کرده است.

لوبیا چشم بلبلی اخیراً به دلیل خواص مفید برای سلامتی از جمله خواص ضد دیابت، ضد سرطان، ضد چربی خون، ضد التهاب و ضد فشار خون مورد توجه مصرف کنندگان و محققان در سراسر جهان قرار گرفته است.

در میان مکانیسم هایی که در پیشگیری از بیماری های مزمن پیشنهاد شده است.

بیشترین اثبات شده به وجود ترکیباتی مانند فیبر غذایی محلول و نامحلول، فیتوکمیکال ها و پروتئین ها و پپتیدها در لوبیا چشم بلبلی نسبت داده می شود.

با این حال، مطالعات روی خواص ضد سرطانی و ضد التهابی لوبیا چشم بلبلی نتایج متناقضی را به همراه داشته است.

برخی از مطالعات از اثر محافظتی لوبیا چشم بلبلی بر پیشرفت سرطان و التهاب حمایت می کنند، در حالی که برخی دیگر هیچ موردی را نشان نداده اند.

لوبیا

از آنجایی که تنها چند مطالعه وجود دارد که به اثرات مرتبط با سلامتی مصرف لوبیا چشم بلبلی پرداخته است، مطالعات بیشتری در این زمینه پیشنهاد می شود.

علاوه بر این، علیرغم اثرات مطلوب گزارش شده لوبیا چشم بلبلی بر دیابت، چربی خون و فشار خون بالا، یک مطالعه اپیدمیولوژیک طولانی مدت برای بررسی ارتباط بین مصرف لوبیا چشم بلبلی و دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان نیز توصیه می شود.

لوبیا چشم بلبلی حاوی فولات (ویتامین B9) است که به کاهش احتمال نقص لوله عصبی مانند آنسفالی یا اسپینا بیفیدا کمک می کند.

کمبود فولات منجر به نقایص مادرزادی مانند ناهنجاری های اندام و قلب می شود.

فولات همچنین برای تکثیر DNA ضروری است زیرا سلول های جنین بدون حضور فولات نمی توانند رشد کنند.

این یک ویتامین ضروری است که برای داشتن یک بارداری سالم ضروری است.

کم خونی نتیجه هموگلوبین پایین و گلبول های قرمز خون است. کم خونی بر اعضای بدن تاثیر می گذارد و همچنین سطح انرژی را کاهش می دهد. منجر به عملکرد ضعیف مغز و کاهش ایمنی می شود.