سقوط آسانسور خانگی هوم لیفت منجر به مرگ سلبریتی معروف شد

بسیاری از آسانسورهای مسکونی دارای طرح های منحصر به فردی هستند که به آنها اجازه می دهد از نظر زیبایی شناسی بیشتر و متناسب با معماری اطراف باشند.

برخی از آسانسور خانگی هوم لیفت به قدری کوچک هستند که با استفاده از سیستم بالابر پنوماتیک فقط می توانند یک تا دو مسافر را جابجا کنند.

یک دمبله هدفی مشابه آسانسور باربری دارد. فقط خیلی خیلی کوچکتر است اینها گاهی اوقات به عنوان پیشخدمت تنبل شناخته می شوند.

و عمدتاً برای حمل بارهای کوچک مانند غذا و کتاب از طبقه به طبقه دیگر استفاده می شوند.

آنها را می توان از طریق یک پانل کوچک روی دیوار، بسیار شبیه آسانسور مسافر در مینیاتوری، دسترسی داشت.

دمبله توسط جورج دبلیو کانن در سال 1883 اختراع شد و اگرچه طراحی طناب و قرقره ساده آن ارتقا یافته است، اما دمبله ها هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.

نسخه های بهبود یافته آسانسور بخار محور در سه دهه بعد ظاهر شد.

اما هیچ پیشرفت قابل توجهی تا زمان معرفی موتور الکتریکی برای کار آسانسور در اواسط دهه 1880 و اولین نصب تجاری آسانسور مسافربری برقی در سال 1889 رخ نداد.

نصب، در ساختمان Demarest در شهر نیویورک، از یک موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن یک درام سیم پیچ در زیرزمین ساختمان استفاده کرد.

معرفی الکتریسیته منجر به دو پیشرفت بیشتر شد: در سال 1894 کنترل های دکمه ای معرفی شدند و در سال 1895 یک دستگاه بالابر در انگلستان نشان داده شد که قدرت را به چرخ (قرقره) در بالای شفت اعمال می کرد.

وزن ماشین و وزنه تعادل برای تضمین کشش کافی است.

با حذف محدودیت های اعمال شده توسط درام سیم پیچ، مکانیسم کشش محرک شفت های بلندتر و سرعت های بیشتر را امکان پذیر کرد.

در سال 1904 یک ویژگی “بدون دنده” با اتصال نوار محرک به طور مستقیم به آرمیچر موتور الکتریکی اضافه شد و سرعت را تقریبا نامحدود کرد.