لامپ هالوژن جلو پراید که موجب صلح روسیه و اوکراین شد

لامپ هالوژن جلو پراید قدرتمند در نورافکن ها، رمپ ها، و همچنین برای نورپردازی در عکسبرداری، فیلم و فیلمبرداری، در تجهیزات پروجکشن فیلم، در چاپ افست و فلکسوگرافی و چاپ سیلک اسکرین، برای قرار دادن و خشک کردن مواد حساس به اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود.

لامپ های هالوژن با دمای بدن پایین منابع تابش مادون قرمز هستند و به عنوان عناصر گرمایشی، به عنوان مثال، در اجاق های برقی، اجاق های مایکروویو (گریل)، آهن های لحیم کاری (لحیم کاری ترموپلاستیک ها با تابش مادون قرمز) استفاده می شوند.

لامپ های هالوژن را می توان هم در اندازه های فشرده MR16، MR11 با GU 5.3، G4، GY 6.35 (برای 12 ولت) یا G9، GU10 (برای 220 یا 110 ولت) و با پایه Edison E14 یا E210 (برای 11) تولید کرد. 220 ولت)، خطی با پایه R7 با طول های مختلف (L=78 میلی متر، L=118 میلی متر و غیره). فلاسک لامپ ها می تواند شفاف، یخ زده و همچنین دارای بازتابنده و / یا پخش کننده باشد.

لامپ های اندازه استاندارد MR برای نصب در وسایل نقلیه (ماشین، موتور سیکلت، دوچرخه) در نظر گرفته شده است، هنگامی که از طریق یک ترانسفورماتور به شبکه خانگی متصل می شوند، می توان از آنها برای روشنایی ثابت استفاده کرد (“نور نقطه ای”، لامپ های فشرده).

لامپ

لامپ های GU برای روشنایی ثابت استفاده می شوند و برخلاف لامپ های MR بدون ترانسفورماتور به شبکه خانگی متصل می شوند. شما می توانید نوع لامپ (MR یا GU) نصب شده در یک لامپ یا “نقطه” نوری را بدون برداشتن لامپ با ردیابی ماهیت تغییر در روشنایی لامپ هنگام روشن و خاموش کردن آن تعیین کنید. لامپ GU تقریباً فوراً روشن می شود و خاموش می شود و لامپ MR صاف تر است و اینرسی خاصی دارد (حدود 1/2 ثانیه).

لامپ هایی با پایه E14 (مینیون) یا E27 (استاندارد) برای جایگزینی لامپ های رشته ای معمولی طراحی شده اند. آنها مجهز به یک لامپ بیرونی اضافی (از نظر شکل و اندازه شبیه به لامپ لامپ های رشته ای معمولی) هستند که از لامپ کوارتز داخلی در برابر آلودگی، تماس تصادفی و تماس با مواد قابل ذوب محافظت می کند.

ویژگی های عملیات
به دلیل دمای عملیاتی بالا، فلاسک ها از شیشه کوارتز ساخته شده اند. لامپ های هالوژن به آلاینده های چرب بسیار حساس هستند، بنابراین حتی با دست های تمیز شسته نیز نباید آنها را لمس کرد. هنگامی که لامپ پس از روشن شدن به سرعت گرم می شود، این آلاینده ها شروع به تبخیر می کنند و بخشی از لامپ را که روی آن قرار دارند خنک می کنند. به دلیل گرمایش ناهموار شیشه، تنش های داخلی قوی در آن ایجاد می شود که می تواند لامپ را از بین ببرد – لامپ به معنای واقعی کلمه با تعداد زیادی قطعات منفجر می شود.

هنگام نصب لامپ ها، لامپ لامپ را از طریق یک پارچه تمیز (یا دستکش تمیز) نگه دارید و اگر به طور تصادفی لمس شد، لامپ را با یک پارچه بدون پرز (مثلاً میکروفیبر) با یک روغن گیر پاک کنید. اتیل الکل معمولی برای این اهداف چندان مناسب نیست، زیرا چربی ها را ضعیف حل می کند و لکه های سفید رنگی به جا می گذارد.

از آنجایی که لامپ یک لامپ هالوژن برای آتش سوزی دماهای خطرناک گرم می شود، باید به گونه ای نصب شود که هرگونه امکان تماس آن با اشیا و مواد مجاور و حتی بیشتر از آن با بدن انسان را کاملاً از بین ببرد.

هنگام استفاده از لامپ هالوژن با دیمر، لازم است هر از چند گاهی لامپ را با قدرت کامل حدود 10 دقیقه روشن کنید تا رسوب یدید تنگستن که در داخل لامپ جمع شده است تبخیر شود.