مصرف زیاد میوه و حبوبات سطوح بیماری مزمن را کاهش می دهند

از اوایل دهه 1960، خواص تقویت کننده سلامتی رژیم های غذایی، مانند رژیم سنتی “مدیترانه ای” که سرشار از حبوبات است، شناخته شده است. پس از مصرف زیاد میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات، پیروان این الگوی غذایی، سطوح بیماری مزمن را کاهش داده‌اند.
افرادی که در فرهنگ های دیگری زندگی می کنند که با رژیم های غذایی سنتی غنی از حبوبات مشخص می شود، نتایج مشابهی را نشان داده اند. درمادی بلک بری و همکاران.
دریافت که مصرف کلی نبض با طول عمر بیشتر برای سالمندان لوبیا چیتی گلستان در چندین کشور مختلف (ژاپن، سوئد، یونان، استرالیا) مرتبط است، حتی اگر الگوهای غذایی متفاوت باشد.
در مقابل، انحراف از الگوی غذایی سنتی مدیترانه ای به دلیل مهاجرت یا تغییرات فرهنگی با افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط است. مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ مانند بررسی ملی سلامت و تغذیه و بررسی های بین فرهنگی مشاهده کرده اند که خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) در میان بزرگسالانی که به طور مکرر لوبیا مصرف می کنند کمتر است.
نتایج حاصل از مطالعه پیگیری اپیدمیولوژیک نشان داد که لوبیا چیتی قرمز مردان و زنانی که مصرف حبوبات را چهار بار یا بیشتر در هفته گزارش کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک بار در هفته حبوبات مصرف می‌کنند، ۲۲ درصد کاهش در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر دارند.
مصرف بیشتر با شاخص توده بدنی کمتر (BMI)، فشار خون، لوبیا قرمز مقدار کلسترول تام سرم و بروز کمتر دیابت در مقایسه با مصرف کمتر مرتبط بود.

حداقل 100 میلیون آمریکایی کلسترول بالا دارند و در معرض خطر ابتلا به CVD، علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند.

برنامه ملی آموزش کلسترول و انجمن قلب آمریکا تغییرات لوبیا چیتی خمین رژیم غذایی و سبک زندگی را به عنوان اولین گام مداخله ای برای کاهش خطر CVD با بهبود پروفایل های چربی خون (به عنوان مثال، کلسترول) توصیه می کنند.

  • منابع:
    1. …Maybe we don’t know beans
  • تبلیغات: 
    1. جعبه ای که در آن پر از مواد مخدر یافت شد
    2. رنگ روغنی رئیس جمهور را از تصادف وحشتناک نجات داد
    3. کفش چرم یک شهر را به آتش کشید!
    4. کودکانی که از لوله خرطومی به عنوان سرسره استفاده می کنند